Bostadsrättsföreningen Snöstjärnan ligger vackert i Älta, Nacka och består av 179 moderna lägenheter. Området består av fyra gårdar med både låghus och något högre hus bestående av 4 våningar. Husen är byggda 1993 och föreningen ombildades till bostadsrätter under 2004.

I bostadsrättsföreningen finns fyra lekparker, en på varje gård. Gårdarna omnämns som röda-, blåa-, gröna- och gula gården, vilket man snabbt förstår när man sett gårdarna.

Närhet till förskolor, skola och centrum gör vårt område mycket attraktivt att bo i.

I Älta har du nära till sjöar, natur samt ett mindre centrum där du hittar ICA Nära, två restauranger, cafeét Söta Drömmar, frisör, kiosk samt en relativt nyöppnad blombutik.

Kommunikationer:

Gullmarsplan - Snabbuss 801, resan tar ca 17 minuter

Slussen - Buss 401, och resan tar ca 25 minuter.

Tyresö - Promenad på ca 20-30 minuter via Storkällan eller 10 minuter med cykel.

Målsättningen för vår bostadsrättsförening är givetvis att alla skall trivas, känna trygghet och gemenskap i boendet.