Nyheter

Hej!

Här nedan följer en liten summering på de punkter som vi skulle återkomma om, som kom upp som frågor på årets stämma. 

 

    Not 2 (Rörelseintäkter) gällande Bredbandsbolaget. De är inte upptagna som någon speciell post i årsredovisningen, de nettas direkt mot fakturorna. Vilket betyder att vi får in 264 kr från varje hushåll och de skickar vi till Bredbandsbolaget och syns därför inte. Det är inte upptaget i årsredovisningen då de ska kvittas direkt mot kostnaden.  

Innan gruppanslutningen kom igång så var det lite strul vilket gjorde att vi inte skulle betala de första 3 månaderna (sommaren -15). 142 952 kr är för perioden vi skulle haft gratis och vi kommer gå igenom med styrelsen som var ansvarig för den perioden för att se vad som hänt då det bokats på detta år men var för jun-aug 2015. Vi behöver lite mer tid på oss att undersöka då ingen av den nuvarande styrelsen satt med under det året då gruppanslutningen gjordes.

    Not 6 (Personalkostnader) gällande löner, 24 038 kr. Föreningen hade sommarjobbare sommaren 2015. Dessa löner bokades i september det året vilket betyder att det hamnade på nästa räkenskapsår dvs. året 2015/2016. (Nya styrelsen tillsattes Januari 2016) En del av denna lön (ca 10 600 kr) betalades ut till Alper Aksoy då han gick in som konsult gällande vår gruppanslutning med Bredbandsbolaget.

Vi ber att få återkomma gällande ersättning från Bredbandsbolaget när det gäller dålig bild och ljud.

Mvh Styrelsen

 

Vi har fått kännedom om att det varit inbrott i två bilar på parkeringen på Vinkelhaksvägen under denna vecka.

Vi vill göra er uppmärksamma på detta och ser ni något misstänkt, kontakta polisen.

Var noga och töm era bilar på värdesaker, innan tjuven gör det...

Tack alla ni som kom igår på vår årliga stämma i Allianskyrkan.

Under kvällen så uppkom ett par frågor angående ekonomi som vi just då inte kunde svara på men som vi lovade att återkomma om.

För er kännedom så kommer Fia på måndag att ha ett möte med vår förvaltare ISS och vi kommer därefter publicera den information här på hemsidan.

Vi kommer fr.o.m. 1/2 -2017 byta nummer och mail till felanmälan. 

Från och med nu kommer företaget Dirigo F & F AB i samarbetet med ISS hantera och utföra alla felanmälningar. Det innebär att både mail och telefonnummer byts ut så vänligen radera tidigare nummer. 

Nya kontaktuppgifter:
Företag: Dirigo Fastighet & Förvaltning AB
Felanmälan telefonnummer 07.00-16.00: 08-289690
Felanmälan Jour 16.00-07.00. 08-18 70 00
Felanmälan mailadress: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Dessa nummer kommer även uppdateras under "Felanmälan" på hemsidan per den 1 februari.