Hej!

Ni har säkert noterat att sopkärlen skadas i samband med tömning och vi känner till detta. Kommunen är informerad om skadorna på kärlen. Det är anmält med bilder från den 15/6 och fler gånger sedan dess. De hanterar anmälningarna med sin entreprenör. 

Larver förekommer under sommaren beroende på blöta (restavfall) ej tilltäppta sopor. Föreningen har abonnemang på rengöring men den ska enligt rutin endast behövas vid ett fåtal gånger under året. Tömning och rengöring är enda botemedlet (ättikabaserat).

Om fel sopor hamnar i fel kärl, ex matavfall i kärlet för restavfall, får vi en avgift på 1400:- vilket kan adderas till andra rättelseavgifter som kan generera ökat behov av ytterligare avgiftshöjningar. 

Med detta meddelande vill vi att ni ska veta att vi ligger på kommunen om sopkärl som verkar öppnas med konservöppnare och hur vi kan undvika skadedjur i våra kärl.

Tack på förhand och ha en fortsatt härlig augusti,

önskar Styrelsen

Hej!

Flera kanske märkt det men varmvattnet är åter igång. Tack för ert tålamod. Med vänlig hälsning, 

Hej!

Vattenfall behöver göra ett arbete och det innebär att varmvatten och fjärrvärme stängs av i 24h från 230705 08:00 till 230706 08:00. Arbetet kan gå fortare men Vattenfall lämnar viss brasklapp då arbetet kan ta längre tid om något oförutsett inträffar. 
Så varför kommer informationen så sent?? Jo, i vattenfalls mail står att värmen stängs av på en adress som hos oss är en lägenhet med egen ingång. På förfrågan från mig om det bara gällde en lägenhet uteblev svaret och det föll mellan stolarna. När jag mötte Vattenfall idag informerades jag om att det gällde hela bostadsrättsföreningen. Jag är hemskt ledsen för det här missförståndet. 
Under hela perioden kommer vi ha vatten i kranen och i duschen men kallt! Tvättmaskinerna ska enligt Vattenfall fungera som vanligt då detta endast gäller så kallat tappvatten. 
Med vänlig hälsning, Fia ordf styrelsen Snöstjärnan

Hej!

Under gårdagen kanske några märkte att fastighetsskötaren märkt upp saker som står i trapphusen. Trapphusen ska vara helt fria från saker såsom barnvagnar, cyklar osv. Detta för att utryckningspersonal ska ha maximal framkomlighet vid akut situation, framför allt vid brand. Om sakerna står kvar nästa vecka tisdag kommer fastighetsskötaren ta hand om dem och magasinera de i tre månader. Därefter kasseras dom. Har man fått en sak omhändertagen felanmäler man detta till  och stämmer träff med fastighetsskötaren nästkommande tisdag. Detta mot självkostnadspris. 

Vill man inte ha sin sak borttagen och betala för att få tillbaka den kan man helt enkelt följa brandmyndighetens regler om att trapphus ska vara fria från saker. Ta bort din vagn, cykel eller dylikt som står utanför din dörr och placera de i avsedda utrymmen.

Med vänlig hälsning, styrelsen